bear

Idag har varir amazing. Först så åkte vi till en "bruksdag" för nordsvenskar och mötte upp min pappa som skulle vara där med våran häst och visa upp lite saker, och vi mötte upp min syster med hennes familj. Vi kom lite sent så det blev mest bara att vi pratade lite med min systers familj och jag lekte med mina syskonbarn, smälter varje gång jag ser de, de är mina änglar. Ni får en bild på den äldsta, Gustav.
Sedan. När vi åkte hemmåt så åkte vi över skogen istället för att ta e14, så vi kom på att juste, nu kommer vi åka över loviken där det har varit en hyfsat tam björn på sistonde, så vi tänkte att, vi håller ögonen öppna men vad är oddsen lixom. När vi börjar närma oss så ser vi att, ja, det står massa bilar längs den trånga skogsvägen, massa folk med mobiler i högsta hugg och en björn i diket. omg. En björn i diket. Vi stannade och herre min äppelpaj. En ungefär 1 år gammal björn står i diket, den var fett söt och inte folkskygg alls. 
Men det faktum att den inte är folkskygg är såklart dåligt. Javisst nu när den är liten så är den söt men den lär växa, och då blir det inte trevligt för de som bo där. Eller så blir den överkörd då den är såpass nära vägen, hoppas den inser att den måste in i djupa skogen igen, annars vette sjutton. 
Men jag är ändå helt amazed över att fått sett en björn i det vilda, omg. Och nej stockholmare/ skåningar, även fast jag bor i "norrland" (runt mitten av sverige) så går inte björnar på vägarna. 
 
Bilderna är mobilbilder så sorry för kvalitén
Allmänt | |
Upp